lørdag 3. september 2016

Nytt kjøkken


Vi skal ha nytt kjøkken og siden jeg liker så godt New england stilen har det kjøkkenet blitt inspirert av nettopp dette.
Kjøkkenet er ferdigtegnet og jeg har nesten bestemt meg for tapet. Flisene er allerede bestemt, så  nå gjenstår det taket....vi har pr nå panel  i taket men ønsker å legge gips slik vi kan sette inn spotter, så det er det første vi skal starte med. Så forstetter vi med gips  i stuen til neste år når vi har tenkt å tapetsere stuen ( har åpen kjøkkenløsning mellom stue og kjøkken - kun avskilt med en liten karm.

Løsningene er litt anderles enn det vi har nå. Komfyr har blitt flyttet, vi skal ha 2 oppvaskmaskiner og side by side kjøleskap  noe som jeg egentlig var imot dette fordi jeg har hørt skrekkhistorier om lekkasjer osv men nå har det kommet side by side uten vannkobling men med storvanntank inni kjøleskapet.

Jeg har fått tegnet en egen vitrine løsning ( mye billigere enn å kjøpe et stort vitrineskap) til en av veggene vi ikke har hatt noe på tidligere.

Den nye kjøkkenøyen har ingen åpne hyller lengre bare skap og skuffer. Vi tar bort både langskap, krydderskap og hjørneskap på den nye løsningen,  men vil vi likevel får mer skapplass enn vi hadde tidligere.

Selv med overskap over vask og komfyr vil kjøkkene  også fremstå som luftigere og lysere  enn tidligere.






Tapeten vi har nå kommer fra Borge og jeg har vært veldig fornøyd med denne. Til det nye kjøkkenet blir det enten ruter eller striper enten i beige eller blått.



Det er skikkelig høstvær ute og jeg koser meg inne med baking, forberedelser til bursdag i morgen.
Det å  bli 17 år er ikke noe å kimse av, så her skal den feires med ekstra god mat, gaver og familiekos.

Men nå skal jeg få unna litt klesvask og jobbe litt med julemarkedet jeg  arrangerer i begynnelsen av november. Løedamenes julemarked i Westeren byen på Ålgård. 6 november 12-18.
Alle er selvfølgelig hjertelig velkommen og det er gratis og komme inn. ( i fjor hadde vi nesten 2500 besøkende denne søndagen)


Ha en super lørdag:O)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar