fredag 23. september 2016

Unntakstilstand


Her jobbes det med å få ferdig siste rest slik at alt er klart til montering av kjøkken om en liten uke. Uken blir travel med maling, tapetsering, rørlegger, elektriker og demontering av det gamle kjøkkenet. Alle kjøkkenskapene er tømt for ting så det skal etter min mening være en smal sak å få til. 

Tapeten har kommet i hus og etter mye frem og tilbake gikk vi for striper - helt til vi oppdaget av de stripene vi ønsket ikke ble produsert lengre. 
Da gikk vi for den tapeten fra Borge som jeg først hadde sett meg ut. 

Tapeten har jeg bare sett  på vegg i blått men vi har bestilt den i grått. 
Tapeten ligger i esker her i stuen sammen med nytt blandebatteri fra Mora og 14 esker med kjøkkenutstyr. 

Det er for øyeblikket unntakstilstand i hovedetasjen og bare det å tilberede et måltid medfører en del løping frem og tilbake mellom kasser med utstyr. Jeg har i tillegg en komfyr som ikke virker som den skal og vi har de siste 6 ukene vært uten oppvaskmaskin.
Jeg ser virkelig frem til dagen da jeg kan begynne å flytte tilbake tingene til de nye kjøkkenskapene, sette inn skitne kniver og gafler i oppvaskmaskinen og ikke minst ha det rent og ryddig rundt oss her hjemme.  



Det er lørdag og jeg er oppe tidlig for å bake rundstykker til en 50 års dag senere i kveld. ( blir spennende, når komfyren ikke virker helt som den skal) Men vi prøver - så ser vi hvordan resultatet blir. Enten blir det hjemmebakte rundstykker eller så blir blir det kjøperundstykker.

Ha en super lørdag.

Klem:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar