søndag 2. oktober 2016

This is the day!


Ja og for min del stemmer bildeteksten fra Riviera Maison veldig godt! Jeg liker meg best hjemme, selv nå disse ukene huset har stått på hodet - er det hjemme jeg helst vil være.
Men det skal bli godt å komme i orden igjen og i dag kan vi kalle det slutten på opp pussingen.
I dag blir kjøkkenet montert.

Men for vår families del har vi nok hatt veldig godt av å ikke ha oppvaskmaskin, ikke hatt komfyr og vannet har vi måtte hente på gjestetoalettet.
Vi har nok alle hatt godt av å se hvor mye rot som blir av kun et par brødskiver og et glass melk og at det faktisk blir rot og søppel av å kjøpe Pizza  på bakeriet.

Jeg vet at alle kommer til å sette mer pris på når noen noen rydder opp og ikke griner på nesa når det er deres tur til å sette inn i oppvaskmaskinen.



Jeg for min del har et 3 ting jeg virkelig gleder meg til med det nye kjøkkenet.  Det første er å få komfyren på plass.
Jeg liker å bake og har i løpet av den siste måneden savnet dette veldig. Det å kunne lage nybakte rundstykker når det passer, være med å bidra på dugnaden med en kake eller boller eller det å bare vite at jeg kan hvis jeg vil.

Det andre er oppvaskmaskinen eller la meg si oppvaskmaskinene.  Vi skal nemlig ha to stykker. Fordelen med å kjøpe seg nytt kjøkken etter å ha bodd i huset i 19 år er at man ser behovene på en litt annen måte enn første gang vi kjøpe kjøkken.
Hos oss er oppvask en av utfordringene.  Vi er ofte mange til bords og opplever stadig at vi må kjøre både 2 og 3  oppvaskmaskiner før alt er vasket opp.
Nå blir det ikke noe problem lenger. Tenk så praktisk på julaften når middags tallerkener til 11-12 skal ryddes og vaskes. Ingen tårn med tallerkener og glass på benken utover kvelden.

This is the day! 
Jeg sitter her å drikker kaffe  og levende lys er byttet ut med  et vannvittig sterkt arbeidslys mens jeg venter på dem som skal montere kjøkkenet.

Jeg tror det blir en kjekk dag men enda kjekkere i morgen, for da har jeg fri og skal få orden her hjemme...det var den tredje  tingen jeg virkelig ser frem til med å få kjøkkenet på plass.

Ønsker dere alle en fin fin mandag! 

Klem:O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar